Nytt hem
Vi säkrar varumärket för att möta morgondagens efterfrågan
Ämnen
Dela
I år firar Mäklarhuset femtio år i branschen. Nu sätter vi en högre standard för livets viktigaste affär och gör samtidigt en förflyttning med ny visuell identitet.
Nu tar Mäklarhuset flera kliv framåt. Ett av kliven är en ny visuell identitet som ska spegla den kompetens, hjälpsamhet, affärsmässighet och det driv som finns i mäklarkåren och i kedjan.
– Vi vill att vår visuella identitet ska rimma med det företag som vi faktiskt är, säger Pernilla Schörling, vd på Mäklarhuset.
Pernilla Schörling berättar att Mäklarhusets mäklare har en historia av hög kundnöjdhet. Vi finns över nästan hela Sverige, samt på några platser i Spanien, och våra kontor är mycket kunniga inom sina lokala orter, på det viset kan vi som kedja nyttja kraften i varumärket samtidigt som vi kan anpassa oss lokalt utifrån den ort där respektive kontor befinner sig.
– Samtidigt som vi förnyar varumärket visuellt förflyttar vi också alla oss som arbetar inom varumärket. Mäklarhuset ska helt enkelt gå från ett upplevt läge till ett annat med ny identitet, webb och kommunikation. Med mäklarnas stora driv, kompetens och hjälpsamhet ska det vara ett enkelt val att ta hjälp av mäklare på Mäklarhuset, säger Pernilla Schörling.
– Vi ändrar vår visuella identitet med logotyp och färger där vårt nya uttryck speglar en progressiv skandinavisk design, med fokus på arkitektur, form och funktion, berättar Anette Moreau, marknadsansvarig på Mäklarhuset.
Rykande ny sajt
Förflyttningsarbetet har pågått bakom kulisserna under en tid och den nya sajten rullades ut den 15 november. Framåt kommer det att ske en successiv förändring ute på kontoren och i media, under våren 2024.
– Som kund kommer du att mötas av nya bilder och färger men vi lovar att mäklarkåren är densamma, lika kompetent och alltid redo att hjälpa dig i din affär, avslutar Pernilla Schörling.
Se en kort presentation av nya Mäklarhuset
Ämnen
Dela